Időnként olyan apróságokon múlik egy vállalkozás sikere, amiről elöljáróban nem is gondolnánk, hogy végül mekkora befolyással bír majd. Nincs ez másként az internetes jelentlét esetében sem, hiszen a felhasználóbarát kialakítás mellett az sem mindegy, a látogatók milyen címen érhetik el oldalunkat.
Emiatt még a .hu domain regisztráció előtt szükséges egy nagyon alapos és hosszú távra előre tekintő tervezés. Ennek során a legnagyobb figyelmet mindenképpen a tartománynév meghatározására kell szentelni. Ugyan azt hihetnénk, elegendő, ha valamilyen frappáns szöveget alkalmazunk, valójában a gyakorlati hasznot is vizsgálnunk kell. Való igaz, miszerint egy .hu domain regisztráció esetében kulcsfontosságú, hogy a cím könnyen megjegyezhető legyen, nem csak ez az egyetlen kritérium, aminek meg kell felelni. Gondolni kell arra is, keresőoptimalizálás szempontjából milyen kifejezéssel érhető el a legnagyobb siker, miképp az is nyomós érv, vajon a cím olyan országokban is működőképes lesz-e, ahol nem magyarul beszélnek.
Már ennyiből is jól látszik, miszerint a .hu domain regisztráció előtt egy igen komplex folyamatra van szükség, ellenkező esetben a választott tartománynév nem látja el majd maradéktalanul a célját. Amennyiben kellőképp unikális márkanévvel – illetve cégnévvel – rendelkezünk, akkor némiképp könnyebb lesz ez a feladat, hiszen ha nem merülnek fel szemantikai, vagy jogi aggályok, akkor általában ez jelenti a legoptimálisabb alternatívát. Egyéb körülmények közt megeshet, hogy a .hu domain regisztráció folyamatát megelőzően szükség lesz marketinges szakember közbenjárására. Szerencsére ma már jó néhány specialista foglalkozik kifejezetten ezzel a területtel, így pedig a .hu domain regisztráció sokkal zökkenőmentesebbé tehető, ezért feltétlenül érdemes élni ezzel a lehetőséggel.