Vállalkozásunk elindítása egy rendkívül komplex folyamat, amelynek során minden apró részletre nagy figyelmet kell fordítani ahhoz, hogy hosszú távon is sikeresek lehessünk. Nem szabad alábecsülni az internetes megjelenés fontosságát sem, hiszen a célközönség nagy része gyakorta csak így érhető el profitábilisan.
Ezért aztán a honlap kialakítása mellett a domain regisztráció folyamata is egy kardinális lépésnek tekinthető. Ugyan elsőre azt gondolhatnánk, szinte bármilyen elérhetőség megteszi, valójában nagyon nem mindegy sem a tartománynév, sem pedig a végződés. Előbbi az, amit a látogatóinknak meg kell jegyezniük – hacsak nem valamilyen hirdetésről történik az átkattintás -, így aztán a domain regisztráció alkalmával olyan szövegezést válasszunk, ami rövid és emlékezetes. Amennyiben maga a cég-, illetve a márkanév ilyen, akkor nyert ügyünk van, lévén azt bátran használhatjuk. Ha nincs ilyen szerencsénk, akkor valamilyen leíró megnevezésben gondolkodjunk, ami passzol az általunk nyújtott szolgáltatáshoz.
Ami a végződést – azaz magát a tartományt – illeti, elsősorban azt kell mérlegelnünk, milyen piacot célzunk most és ez valószínűsíthetően változni fog-e a jövőben. Ha kizárólag hazai célközönséggel számolunk – és a vállalkozás természetéből fakadóan ez biztosan így is marad -, akkor a legoptimálisabb választást a .hu kiterjesztés jelenti a domain regisztráció során. Ellenkező esetben nyugodtan tegyük le a voksunkat a .eu, vagy épp a .com mellett, függően attól, mennyire kívánunk terjeszkedni. Természetesen az is remek megoldást jelent, ha egy körben az összes fontosabb, szóba jöhető végződést lefoglaljuk, hiszen ez nem jár különösebb kiadással és maga a domain regisztráció folyamata is roppant kényelmes és gyors. Ezt a feladatot azonban mindig bízzuk profi szakemberekre.